söndag 4 januari 2009

T-shirt

Julklapp till kusin J. Lillebror A fick även han en t-shirt som jag bloggat om tidigare. Bilden är tyvärr rätt usel och det var ändå den bästa av de bilder som blev tagna innan t-shirten packades in. Färgerna är inte rätt och bilden är suddig. Har bett bror och svägerska om en in-action bild.

Material: Randigt tyg från gömmorna. Enfärgat från E-slöjd. Mudd från Tyghandlarn.

Mönster: Ottobre.

Resultat: Själva modellen på t-shirten är lite annorlunda och kul. Mycket strul med täcksömmen. Det hela slutade med att jag fick sy fållarna på vanlig maskin med tvillingnål kvällen före julklappen skulle delas ut.

Jag kom i alla fall ihåg att lägga med namnlappen när jag sydde ihop sidosömmen. Man får vara glad för det lilla.

Har även insett att storlekslappar nog kan vara kul att ha. Nu gjorde jag egna av bomullsband som jag skrev storleken på med vattenfast tygpenna.

1 kommentar:

KlaramedK sa...

vilken kul och snygg t-tröja! gillar verkligen den där enfärgade randen!

trist när maskinen kränglar och man inte har all tid i världen och prata vänligt med den!
...önskar jag kunde komma med några tips och trix men jag har ju inte samma mskin.

...förutom, byt till nya nålar, stretch, trä om och kontrollera att tråden verkligen går ner i trådspänningsbrickorna om du har sådana.