onsdag 29 oktober 2008

T-shirts

Tyckte att alla E's t-shirtar började bli så korta på längden. Fram med mönster och tyg. Passade på att göra två stycken när jag ändå var på g. Den ena (den första, test-tröjan) ska E ha, den andra (som blev mycket bättre) tänkte jag ge bort i present. Enkelt och bra mönster så det kommer bli fler t-shirtar till min lilla E. Har faktiskt bara sytt t-shirt en gång förut och det va bland det första jag sydde i trikå. Hade inte riktigt koll då, inser jag nu, då jag la ränderna på ärmarna åt samma håll som tröjan. Beginners mistake eller nåt.

Material: Tyg från gömmorna som från början kommer från Ohlssons tror jag. Sambon köpte tyget för länge sen och hade planer på en t-shirt till sig. Det blev aldrig nån...

Mönster: Ottobre nr 3, 2006

Resultat: Riktigt nöjd, i alla fall med tröja nr 2. Jag hade ju gjort alla misstag på första tröjan. Kul att någon äntligen får en t-shirt i tyget.

Övrigt: Tyget inköptes som sagt av sambon för många år sen. Färgerna är de samma som Lunarstorm då hade på sin sida. Samma community som sambon och jag träffades på för 7 år sen. Då förstår ni kanske? Nu bärs tyget av vårt första lilla kärleksbarn E.

1 kommentar:

LinSar sa...

Härlig tröja.Goa färger