fredag 12 september 2008

Tygpåsar

Vill försöka få lite ordning i hallen. Barnen får en varsin tygpåse att ha mössor och vantar i inför hösten/vintern. Ska hängas på väggen i hallen.

Material: Tyg från Ohlssons, yttertyg - mönstrat bomullstyg, foder - enfärgad poplin.

Mönster: Eget. Fyrkantig botten. Sydda som två påsar. Pressat ner överkanten och sytt ihop påsarna med en stickning.

Resultat: Första gången jag syr påsar som dessa så jag är jättenöjd att det verkligen blev påsar. Vet inte riktigt hur jag bäst ska hänga upp dom på väggen än.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... Tror du en inkompetent nolla som jag kan få ihop två påsar? De borde väl funka att ställa på hatthyllan med? Vår hatthylla ser ut som kriget och man hittar ju aldrig rätt mössa, fasar för när våra egna saker oxå ska fram i vinter!!!

Frida sa...

Det får du garanterat. Säkert lättare att göra runda bottnar istället för fyrkantiga också. Det är ju lite knöligt att sy hörnen.

Jag kan rekommendera lite styvare tyg om de ska stå själva. Iofs så blir dom stadigare om det är grejer i men jag skulle nog göra i styvare tyg om jag hade nåt passande.

GOBLIgobli sa...

Ah, här är en till sån där ska-testa-grej som jag inte fått till på ett år sådär. :-)
Härliga påsar och de ser rejäla och stadiga ut.

LinSar sa...

De blev super fina.Gulligt tyg:)

Frida sa...

gobligobli: Tyvärr är de inte så stadiga som de ser ut. Nästa gång blir det lite styvare tyg, ev vaxduk i ett lager.

linsar: Tack så mycket!