onsdag 10 september 2008

Handväska

Så äntligen har jag sytt ihop väskan jag klippte ut när vi var i Åre. Har utgått från Knåpmoderns dagiskasse men modiferat lite. Har ingen bottenplatta utan har istället sytt av hörnen.

Klantade mig ett par gånger. Sydde fickan på fel ställe. Tänkte ha ett magnetspänne och hann sy ett knapphål innan jag kom på att det inte alls blir snyggt att ha spännet genom båda tygerna. Spännet ska ju bara sitta i fodret. Så går det när man syr på kvällen när man egentligen borde gå och lägga sig. Därför sitter namnlappen där den gör...

Tyg: Rött bomullstyg och beiget poplin som foder. Tyget kommer från farmors tyggömmor. Snedslå, extra bred från Ohlssons.

Resultat: Så där nöjd bara. Skulle skippat snedslån eller använt smalare i annan färg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skam den som ger sig! Alla sätt är bra utom de dåliga eller hur är det man säger? ;-)
Jag är grymt imponerad av din kunnighet!!! Mitt tålamod tryter lååååångt innan...

Frida sa...

Hehe... du ska se min "pågående projekt" låda du... :D