onsdag 17 september 2008

Höstmössa


Elliot behövde en ny höstmössa så det var bara att börja klippa och sy. Tre sömmar sen är mössan klar!

Dock gör sig detta mönster bättre på en mössa med lite tjockare trikå, nu slokar "öronen" helt och hållet. Att sen få till en bra bild på mössan som sitter på en sprallig 1½-åring, det är en utmaning i sig.

Material: Randig trikå och foder i vit trikå. (Är usel på olika typer av trikåer så jag skriver bara trikå)

Mönster: Eget

Resultat: Sista sömmen sys med rätan utåt, det glömde jag så jag sydde ihop mössan helt och hållet på avigan utan någon möjlighet att vända. Jag klippte helt sonika bort sömmen och sydde den på rätt sida. Det gjorde inget att jag klippte bort en bit, mössan är tillräckligt stor ändå.

1 kommentar:

KlaramedK sa...

Tjusig mössa och kul med den in action!!
sydde själv en mössa igår...eller jag började sy den förra hösten men då var den tokstor till Alfred...blev sådär, ser ut som en jättebebis i den, hahahaha!