lördag 5 september 2009

Tygkasse för matlådan


Så äntligen kommer ett nytt blogginlägg. Väskan ovan är en av två likadana. Den ena använder jag själv som matlådeväska till jobbet. Den andra ligger förnärvarnade i presentlådan. Det känns fantastiskt skönt att ha sytt klart något. Måste ta mig tid och ork att sy lite mer.

Tyget är från Ikea, alla känner säkert igen det.
Foder i poplin från Ohlssons.

Sydd efter Knåpmoderns dagiskasse, dock är storleken modifierad och jag tycker det blir snyggare att sy in kanterna än att sy på snedslå.

Jag är mycket nöjd! Färgerna gör mig så glad!

2 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Ja, håller med dig. Färgerna är verkligen underbara...=)

KlaramedK sa...

hejsan hallå kvinna!
ledsen att jag varit lite kass på att kika in hos dig!

jättefin väska!! varje gång jag är på ikea tänker jag att jag skall köpa det däer tyget men det blir liksom inte av...för mycket folk och det ser sååå stirrigt ut i butiken men det är ju super fint och färgglatt på alla bloggar och folks fönster!!